مهمترین نکات برای انتخاب دسته گل عروس

دسته بندی ها :
مهمترین نکات برای انتخاب دسته گل عروس

انتخاب دسته گل عروس

یکی از مهم ترین مواردی که عروس خانم‌ها به آن توجه ویژه ای دارند و البته حقم دارند انتخاب دسته گل عروس خاص و ریبا برای مراسمشون هست.

دسته گل عروس و دسته گل نامزدی یکی از مهم ترین و زیباترین بخش های رنگ بندی عکس های یک مجلس عروسی بشمار می روند پس  برای انتخاب بهترین رنگ و مدل دسته گل عروس که با لباس شما هم ست بشوند باید بسیار دقت کنید. اگر میترسید که این هماهنگی در انتخاب شما نباشد پس بهتره موارد زیر رو رعایت کنید تا این مشکل بزرگ رفع بشه

در ادامه با انواع مدل های دسته گل عروس آشنا شده و برای ست کردن آن با لباس عروس و داماد نمونه هایی می آوریم :

مدت مطالعه: 9 دقیقه / تاریخ انتشار: دی 99

نکات کلی در انتخاب دسته گل عروس

بعضی از خانم ها تمام حواسشون رو روی لباس عروسی میزارن و از دسته گل عروس غافل میشن و ممکن هست با یک انتخاب نادرست کل فرم به هم بریزه و حتی لباس عروس هم خوب بچشم نیاد اما میشه با یک انتخاب درست خیلی خوب بدرخشید.

سعی شود در انتخاب گل های دسته گل عروس، از گل های فصل استفاده شود چرا که گل هر فصل سازگاری و ماندگاری بیشتری در اون فصل داره.

قبل از سفارش و انتخاب مدل دسته گل به سبک لباس عروستون هم توجه کنید مثلاً اگه لباس دنباله بلند دارید می تونید دسته گل آبشاری انتخاب کنید.

اما اگه لباس شما پف دار و پرنسسی هست از دسته گل های گرد انتخاب کنید.

توجه کنید که قبل از انتخاب به همخوانی لباس با دسته گلتون توجه کنید.

مدل های مختلف دسته گل عروس

دسته-گل-عروس-کوچک

دسته گل عروس کوچک و گرد (bridal bouquet small)

دسته گل های گرد ، طرفدارای پروپا قرص زیادی داره و همیشه یک انتخاب شیک و ساده محسوب میشه. همچنین کاربری آسونی هم داره و میتونید اون رو با یک دست خیلی ساده و راحت جابه جا کنید و در هنگام عکاسی هم نیاز به دقت خاصی نداره چون از همه جهت یک شکل بنظر میاد

این دسته گل شاید کمی حالت غیر رسمی داشته باشه اما برای هر مجلسی مناسب به نظر می رسه مخصوصاً برای مراسم های بله برون و عقد در محضر که غالباً عروس خانم ها دنبال یک دسته گل جمع و جور هستند.

دسته-گل-عروس-آبشاری

2- دسته گل عروس آبشاری (Waterfall bridal bouquet)

دسته گل عروس مدل آبشاری، یکی از سنتی ترین مدل های دسته گل عروس می باشد که ظاهری ظریف و در عین حال پیچیده دارد.

مدل کلاسیک دسته گل عروس بوده و معمولا برای چنین تزئینی از گل های شاخه بلند یا پیچک استفاده می شود. به گونه ای طراحی شده که گلها با شیبی آرام و زیبا از دست عروس خارج می شوند.

ابعاد مختلفی برای این دسته گل قابل طراحی و استفاده می باشد اما عموماً با گل هایی بمانند ارکیده ، شیپوری و لیلیوم انتخاب شده و تزیین می شوند.

دسته-گل-کامپوزیتی

دسته گل عروس ترکیبی یا کامپوزیتی (composite wedding bouquet)

دسته گل عروس ترکیبی یا کارمن هم گفته می شود که یکی از انواع دسته گل های بروز و لاکچری محسوب می شود. نحوه درست کردن این مدل دسته گل کامپوزیتی با ترکیب صدها گلبرگ جداشده ی گل (رز و یا لیلیوم) درست شده است و در نهایت نمونه درشتی از گل دیده می شود که اندازه بزرگی هم دارد.

این دسته گل از نظر شما ممکن است ساده بنظر بیاید اما برای آماده سازی آن زمان زیادی صرف می شود و تعداد زیادی گل پرپر شده تا ترکیب زیبای این دسته گل بوجود بیاید که نتیجه آن قیمت بالای آن است.

دسته-گل-عروس-بیدرمایر

دسته گل عروس بیدرمایر (biedermeier bouquet)

دسته گل عروس بیدرمایر سبکی از چیدمان رنگی گل های داخل دسته گل می باشد که ، گلها در یک الگوی مدور با رنگ های مختلف مرتب شده اند. معمولا، هر ردیف دایره از دسته گل، از یک نوع گل تشکیل شده و یا رنگ متفاوتی دارد و باعث افزایش اثر رنگی چشمگیر می شود.

این سبک دسته گل برای عروس خانم هایی است که می خواهند در روز عروسی شان متفاوت باشند و یا استفاده در فرمالیته مناسب است.

دسته-گل-عروس-توپی

دسته گل توپی یا پوماندر (Pomander bouquet)

این مدل از دسته گل عروس به این شکل است که گل ها رو دور یک اسفنج کروی شکل تزیین می کنند و شبیه یک توپ پوشیده از گل می شود و می توانید اون رو با روبانی که بهش وصل شده دستتون بگیرید.

درکل مدل خیلی خاصه می بشاد که در ایران زیاد استفاده نشده و اگر بدنبا تجربه خاص هستید میتوانید از این مورد استفاده کنید.

این مدل دسته گل، توی عکاسی ها حالت معلق داره و بیشتر برای دخترهای جوان و برای عکاسی بسیار مناسب است.

دسته-گل-مچی

دسته گل عروس مچی یا حلقه ای (Bridal wrist bouquet)

انتخاب دسته گل عروس حلقه ای یا مچی یک جایگزین مناسب برای دسته گل های کلاسیک و قدیمی است.به این صورت است که یک حلقه زیبای گل، مچ دست را می پوشاند و یک ترکیب اضافه زیبا و متفاوت برای لباس عروس به حساب می آید.

این نوع آرایش دسته گل برخلاف مدل های دیگر محدود کننده نیست و شما آزادی عمل بیشتری دارید و در حقیقت دو دست شما خالی می شود. البته گاهی این ترکیب دسته گل حلقه ای با دیگر دسته گل های عروس هم استفاده می شود.

در این مدل می توان از گل های متفاوت با رنگ های مختلف استفاده کرد که البته بهتر است با تم کلی لباس عروس هماهنگ باشد.

این مدل دسته گل بیشتر مناسب مراسم های کوچک یا حنابندان و نامزدی می باشد.

نکات ریز ولی بسیار موثر در انتخاب دسته گل عروس

  • توجه به رنگ فصل

وقتی برای عکاسی به باغ مراجعه می کنید و متوجه به همخوانی دسته گل با رنگ پیرامون خودتون می شوید، خیلی خاص به نظر خواهید آمد و خودتون از این همخوانی شگفت زده خواهد شد.

مثلاً در پاییز از دسته گل هایی با تم رنگی زرد و نارنجی با قرمز استفاده کنید. و یا در فصل بهار از رنگ های با طراوت تر و شادتر استفاده کنید مثلا گل هایی با رنگ صورتی و آبی و سبز و …

برای فصل زمستان از رنگ های نقره ای، سفید و طلایی استفاده کنید.

  • به مشاورانی مانند گلفروش و عکاس بیشتر توجه کنید

یه وقتایی بهترین کار اینه که به گلفروشتون اعتماد کنید. چون اونها تجربه زیادی توی این کار دارن و مثل یک کارشناس نظرات خوبی رو می تونن بهتون ارائه بدهند.

رنگ و نوع گل مورد علاقه و سبک مورد نظرتون رو به گلفروشتون بگید و اجازه بدید که اونها هم نظراتشون رو اعمال کنن.

  •  دسته گل متناسب با استایلتون انتخاب کنید

شاید به نظرتون عجیب باشه اما باید توی انتخاب دسته گل به اندامتون توجه کنید. اگه ریز نقش هستید دسته گل های جمع و جور تر و متناسب انتخاب کنید. اما اگر بلند قد هستید می تونید دسته گل های بزرگتری انتخاب کنید. مدل دسته گل های آبشاری مناسب با این اندام است.

 

برخی منابع مورد استفاده برای تولید مطلب انتخاب دسته گل عروس

1- تجربیات عملی پرسنل گل شقایق حاصل از سالیان متوالی فعالیت در حوزه گل های شاخه ای

2- جمع آوری اطلاعات از منابع اینترنی از جمله موارد زیر:

مطالب مرتبط

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری

X